Längesedan....

Oj,ja det var ett tag sen jag skrev här nu. Tilda mår bra,vi är i Malmö 1 ggn/vecka hos sjukgymnast och ibland läkare för att se så allt är bra. Hon tränar sin hand varannan/var tredje timme hela dagen lång för att den ska bli så bra som möjligt.

Alla sår och så är läkta,men för böjsenorna tar det ca 12 veckor att läka,i morgon har det gått 7 vilket innebär 5 kvar,på hela denna tid får Tilda varken klättra eller cykla. Hon vill så mycket just nu,hon vill leka med sina kompisar här hemma som hon brukar göra på våren/sommaren,hon får det, men får inte vara själv. Skulle hon få för sig att klättra,gunga eller om en kompis råkar ta tag så kan senan/senorna åka av igen. Om det skulle det hända så går det inte att sy ihop just nu när senorna är så skadade,då får man ta något plastliknande provisoriskt att sätta som en "låtsassena"  sen får det gå ett tag och sen får man öppna igen och försöka sy ihop de riktiga. Så det enda vi vill nu är att handen/fingret ska läka ihop ordentligt så att hon kan härja hejvilt på ALV i början på juni och sen börja i skolan till hösten utan problem.











Annars är allt bra,det går sin gilla gång. Tilda har fyllt 6 år,haft underbart barnkalas i Bockeboda med sina kompisar och familj. Tappat sin första tand på påskafton som hon svalde,blivit fruktansvärt rädd för myror,ormar och spindlar(är detta en typisk ålder för sådant,ni som vet?)

Texas växer,9 månader och 6 tänder senare =),Sover hela nätter(19.30-07.30). Han är för det mesta glad men ordentligt sur kan han va. Så är han så fruktansvärt glad så fort vi är iväg,hos min mamma&pappa eller pärs föräldrar,han är som en solstråle hela tiden,svårt för de att förstå när vi "gnäller" över hans humör =/



Dags att sova!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ahhh !! Vilken plåga att försöka vara stillsam när det spritter i armar å ben !!!

Hon får ta igen allt gungade och cyklande sen :)

2009-04-28 @ 10:27:58
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: Ida

Åååhhh, Alv! Där var vi förra sommaren. En riktig upplevelse tyckte vi alla fyra. Hoppas ni får det bra där... Har ni boende, annars tipsar jag om Nybble gård. http://www.nybble.se/ Där bodde vi...



och sen ska vi ha vår vinorgie!! Du & jag... Puss!

2009-04-28 @ 16:42:52
Postat av: ElisabethC

Ida! Längtar efter dig&vinet =)Jo,vi ska bo på deras egna camping-blir 4:e året vi är där i sommar!-helt underbart ställe ju! Kram>!

2009-04-28 @ 19:35:26
URL: http://tildatexas.blogg.se/
Postat av: Ida igen...

Ja, och jag längtar efter dig! Ringer så fort uppsatsen är avklarad... Btw; 30 maj har nog malva sitt kalas så du vet det... Vi hinner inte innan (el. rättare sagt jag). Återkommer med mer info!

2009-04-28 @ 22:48:37
Postat av: Therese o Nellie

Ja du ärligt talat vet jag inte. En del gånger ser jag ju hela filmen men andra ser jag bara delar av den. Igår såg jag allt extramaterial och alla bortklipta scener :] Har du sett den än?

2009-05-03 @ 11:40:25
URL: http://fesan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0