Godmorgon!

Vilken tradig vecka vi har haft. Texas fick feber för en vecka sen som varade i 2 dagar,därefter blev han förkyld-skiförkyld,hosta och rinnig näsa. Jag blev förkyld och Pär blev förkyld. Tilda vaknade en natt och det lätt som hon hade fått krupp sen fick hon feber hon med. Gud vad drygt!! Nu är Tilda och jag friska,Texas fortfarande hostig och Pär fortfarande förkyld =(  På vintern avskyr jag folksamlingar,förkylda och sjuka människor överallt. Det leder mig in på dagis,föräldrar som ger alvedon på morgonen och skickar sina sjuka ungar till dagis. Värst av alla är de föräldrar som skickar magsjuka ungar till dagis. Har en vän som jobbar på dagis,hon berättade om en pojke som såg jättehängig ut,han berättade att han hade kräkt några gånger dan innan-snyggt av de föräldrarna! Vad fan tänker man med??! Eller de som har magsjuka hemma och skickar syskonen till dagis?! Jo,det finns sådana föräldrar,tyvärr rätt så många.. Så klagar folk på alla sjukdomar,men håll ungarna hemma tills de är friska då, vid magsjuka gäller 48 timmar hemma efter sista kräkning/diarré,hur många håller på det?? Fy för dessa egoistiska hemska människor med total avsaknad av hänsyn och empati!!

Solen visar sig lite idag,det får bli en lång promenad idag- mäkta trött på våra 4 väggar nu! Nästan all snö har smält bort-längtar efter våren........

I söndags fick vi ett ryck och köpte en bäddsoffa,impulsköp?-Duktigt! Men nu fäller vi ut den när barnen somnat och ligger där och tittar på NCIS hela kvällarna! Väldans mysigt impulsköp=)

Jaha på fredag är det BVC som gäller-BOEL test för Texas,går säkert bra. En månad kvar till Tilda fyller år,6år. Hon är stor nu alltså =) Hon ska få en ny cykel och en massa småsaker som vanligt.. Och barnkalas ska vi ha, utekalas i bockeboda. Dela upp barnen i lag och göra naturrutan,knorren på grisen och sånt kul (?!) Tipsrunda blir det också.. Inbjudningskort får skickas nästa vecka. (Camilla du läser ju;kalaset blir den 21;e så du vet =)

Nej,tidningen ligger och väntar på mig!


 

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilket fint foto !!!

När gifte ni er ??

2009-02-24 @ 11:28:16
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: Mia

Jo, en tunka... Tack för att du påminnde mig s Den ska jag nog försöka mig på ikväll !! Kanske inte det snyggaste tyget som jag valde till den, men jag har mycket av det tyget, så misslyckas jag så behöverjag inte gråta ;)

Den har hängt halvklar i månader nu ju.....

2009-02-24 @ 12:21:59
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: Mia

Hahahaha, ja han är hes så då gjorde jag ju honom en tjänst ;)

2009-02-25 @ 19:32:26
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: Mad

Visst är det mysigare med en heffaklump! Bebbar ska ju vara tjockisar!

2009-02-26 @ 13:45:40
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: linda

Tack för din kommentar =)

Nej ingen vintersjuka här inte - inte vad jag märkt eller hört iallafall =)



Va fin din blogg har blivit!!

2009-02-26 @ 21:19:12
URL: http://jacob070527.blogg.se/
Postat av: Camilla

hoppas vi ses snart... :)

2009-02-27 @ 15:10:29
Postat av: linda

han kräks för att han har massa slem som ska komma upp så han kräks av en bra anledning om man säger så.. Om man nu kan säga så hehe..

Nej allt slem han har måste komma upp och det gör det bara när han kräks.

Tack för ditt tips =) Det lär nog bli bloggläsning för hela slanten..

Hoppas att du får en trevlig helg =)

2009-02-27 @ 15:42:11
URL: http://jacob070527.blogg.se/
Postat av: Mia

Nej, inte på något sätt... Ganska ovanligt efternamn fast det är ett "son" namn. Så man kunde trott det, men nej, han och jag är inte släkt :)

2009-02-27 @ 17:54:22
URL: http://focim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0